تقدیـر از آقای مهندس جمشیـد برزگر به عنوان کارآفریـن برتر تامیـن اجتماعی

همایش تکریم کارفرمایان کارآفرین با همکاری اداره کل تامین اجتماعی استان و اتاق بازرگانی تبریز برگزار  گردید


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز در ابتدای همایش مهندس پرویز کلینی نائب رئیس اتاق بازرگانی تبریز توضیحاتی درباره کمیسیون تامین اجتماعی اتاق بازرگانی بعنوان یکی از کمیسیون های فعال و مفید برای اعضاء در اتاق که در طول 15 سال خدمات ارزنده ای انجام داده اند سخن گفت  . وی در صحبتهای خود به وضعیت فعلی کارآفرین و تولید کننده در جامعه اشاره کرده و افزود کارفرمایان ، تامین اجتماعی را حامی تولید و کارگر میدانندو ما آروز داریم کشورمان در این زمینه پیشرفت شایانی داشته و مانند برخی از کشورها خدمات ارزنده ای به افراد تحت پوشش ارائه دهد . وی اظهار امیدواری کرد با حضور مدیریت جدید این سازمان جناب آقای اردلان شاهد برطرف شدن مسائل و مشکلات تولید در این استان باشیم .

رحیم اردلان مدیر کل تامین اجتماعی استان ضمن تشکر از هیات رئیسه اتاق بازرگانی تبریز به سبب ایجاد ارتباط بین سازمان تامین اجتماعی و صنعت استان در سالهای گذشته کارآفرینی را یکی از مهمترین ارکان اقتصاد در کشور دانست و گفت : با حضور دولت یازدهم ، دولت تدبیر و امید ارتباط بین شاخه های سازمان بصورت جدی  پیگیری شده و ماین همایش را بصورت استانی به نام کارآفرینان شبکه تاثیر گذار بر اقتصاد مقاومتی به جهت تکریم و تجلیل از کارآفرینان نمونه برگذار می کنیم ار دلان از 64000 شاغل واحد تولیدی و صنعتی بزرگ و کوچک که در استان شرکای اجتماعی و تحت پوشش بیمه و سازمان هستند خبر داد و هدف سازمان را ایجاد ارتباط سازنده با اتاقهای بازرگانی و سایر نهادهای صنعتی برای اصلاح بخشنامه ها و قوانین تامین اجتماعی دانست و گفت : در این زمینه باید اظهار داشت که کارفرمایان 70 درصد از منابع مالی این نهاد را تامین می نمایند وی اظهار امیدواری کرد با ایجاد چنین مراسمی بتوانیم از این عزیزان تجلیل و قدر دانی داشته باشیم .

دکتر مسجدی معاونت برنامه ریزی استانداری آذربایجان شرقی نیز سخنانی را در مورد توسعه پایدار در جامعه امروزی در بخش توسعه انسانی پایدار را عنوان نمود و توسعه جامعه امروزی را در توسعه کارآفرینی ذکر کرده و گفت : کارآفرینان بعنوان ثروت و پشتوانه جامعه بوده و در سایه تلاش مردان و نیروی انسانی می تواننذ فعالیت نمایند . و این کارآفرینی است که با ایجاد اشتغال سرمایه را از بالقوه به بالفعل تبدیل میکند . کارآفرین کسی است که فرصت را میتواند به خوبی شناسایی و بهره برداری نماید . دکتر مسجدی کارآفرین را به عنوان سرمایه اجتماعی ذکر کرد که در ایجاد فرهنگ تولید موثر می باشند و در جامعه بایستی بعنوان الگو و شاخص شناخته شوند و آینده جامعه بستگی به این عزیزان می باشد وی با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی در فهرست کارآفرینی بصورت ممتاز در آمده و کارآفرینان این استان در برنامه های مختلف حضور داشته و این امر موجب سرافرازی برای استان آذربایجان شرقی می باشد افزود سازمان تامین اجتماعی محلی برای ایجاد امنیت و آرامش هم برای مجموعه کار و  هم برای مجموعه کارآفرینی ذکر شده و ادامه داد وظیفه مسئولین این ارکان ایجاد امنیتی برای هر دو طرف است .

دکتر مسجدی اظهار داشت خوشبختانه در دولت جدید به توسعه اهداف سازمان توجه ویژه ای شده و خواهد شد .


سعیدی نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی با اشاره به اینکه در تبریز و آذربایجان شرقی در بحث کار آفرینی قدم های موثر از سالهای قبل برداشته شده و این جای شکرگذاری و تقدیر و تشکر است آمار بیکاری را در جامعه یکی از مسائل مهم پیش پای قشر جوان ذکر کرد و افزود با رهنمودهای مقام معظم رهبری درباره سیاست کلی نظام و در مورد مسائل روز ما اقدامات جدی انجام داده ایم . سعیدی به تعدادی از مشکلات اقشار مختلف در ارتباط با سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت : یکی از مسائل در مورد بیمه بیکاری در جامعه است که اثرات منفی و تبعات جبران ناپذیری دارد که بایستی این قانون و قوانین مشابه که جامعه را دچار تنش می نماید اصلاح شود . وی از عدم رضایت مستمری بگیران این سازمان نیز انتقاد کرد و گفت : این افراد انتظار دارند که زندگی شان در حد معولی اداره شود و این در شان نظام مقدس جمهوری اسلامی است .

یونس ژائله عضو هیات نمایندگان اتاق تبریز در سخنانی با اظهار خوشبختی از اینکه امروزه از کارفرما و کارآفرین تجلیل صورت میگرد گفت : با اتخاذ برخی از سیاستهای اشتباه هم چرخ صنعت از سرعت افتاده و هم کارگر آسیب می بیند وی از عدم حمایت از کارفرمایان در موقعیتهای مختلف و در شرایط تحریم انتقاد کرد و گفت : متاسفانه روز به روز به کارفرمایان از نهادها و ارگانهای مختلف فشار وارد می شود . و این آسیب جدی به اقتصاد و تولید است .

ژائله خواستار تخصیص اعتبار دولت به واحدهای صنعتی در شرایط فعلی شد و گفت در استانهای دیگر به شرکتهای صنعتی کمک شده و ما خواهش داریم به استان آذربایجان شرقی توجه ویژه ای عنایت بشود وی از مجموعه مدیران استان بالاخص مجمع نمایندگان مجلس شواری اسلامی خواستار توجه ویژه به مسائل کارآفرینی شد.

دکتر اعتصامی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی در پایان این مراسم در سخنانی به قوانین و مقررات دست و پاگیر پیش پای سازمان در مورد برخی مسائل از جمله اختصاص بودجه به واحدهای صنعتی که از این جمله می باشد اشاره کرد و گفت : دولت مبلغ 70 هزار میلیارد به این سازمان بدهی دارد و با توجه به شرایط کنونی برگشت این مبلغ فعلاً امکان ندارد . وی از کارفرما بعنوان ثروت در جامعه عنوان کرد و افزود : فرآیند تولید و شخص تولید گر در نظام اسلامی مقدس و قابل احترام است و همچنین این کارگر است که باید قابل تکریم باشد دکتر اعتصامی مقوله فرهنگ سازی و تغییر فرهنگ را در بحث کار ، کارگر و کار آفرین را مهمترین عامل پیشرفت در این زمینه دانست . و به فرمایش مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت : ایشان در فرمایشات خود کارآفرینی را مفهوم اساسی اقتصادی مقاومتی دانستند و ما بایستی ار این رهنمود تمام استفاده و بهره را در امورات به خصوص بحث تولید و صنعت و کارآفرینی داشته باشیم.

در این همایش از گروه صنایع غذایی شیرین عسل و مهندس یونس ژائله بعنوان کارفرمای منتخب استان و از نائب رئیس اتاق بازرگانی ، صنایع ، معان و کشاورزی تبریز آقای مهندس پرویز کلینی به خاطر همراهی و همدلی با سازمان تامین اجتماعی تجلیل شد همچنین به 12 واحد تولیدی صنعتی که بعنوان واحد نمونه انتخاب شدند تندیس و لوح یادبود اهدا شد.

شرکت بتن کـاوه آذربایـجان جناب آقای مهندس جمشید برزگر

 شرکت ابتکار ورنیه جناب آقای عزیز امامی

شرکت تولیدی و صنعتی کابل وران جناب آقای محسن اسمعیل زاده

شرکت واحد چرمسازی 110 امینی جناب آقای مهدی امینی

اکرامی شرکت صنایع غذایی تبریز جناب آقای محمد برزگر

شرکت داروسازی دانا جناب آقای احمد خارزی

شرکت هواسان جناب آقای سید باقر شریف زاده  

شرکت صنایع غذایی شیفته بناب جناب آقای محرمعلی کریمی

گروه صنعتی شیشه کاوه جناب آقای ابراهیم عسگریان

شرکت فرد پامچال جناب آقای سید علی عشق آزادی

شرکت فولاد ناب تبریز جناب آقای بهرام محقق ارومی

شرکت تولیدی پالاز موکت جناب آقای فرهاد مبلغ حسینی

جستجو

+98 41 33366948